E-imza
27 Aralık 2023

E-IMZA KART BLOKESİ - KİLİT ÇÖZME İŞLEMLERİ İÇİN TIKLAYINIZ 

Elektronik İmza Yeni Başvuru ve Mevcut Sertifikayı Yenileme Başvurusunda Yapılması Gerekenler

 

*** SADECE KART OKUYUCU (DIŞ CİHAZ-FLASH) ARIZALARINDA DİREKT SİPARİŞ VERMEK İÇİN ALTTAKİ LİNKE TIKLAYINIZ.

https://ebasvuru.kamusm.gov.tr/kartokuyucu

 

*** MÜDÜRLÜK SAĞLIK BİLGİ SİSTEMLERİ BİRİMİ TARAFINDAN KAYIP/ÇALINTI ŞEKLİNDE İŞLEM YAPILAN VEYA ÜSTTEKİ LİNKTEN SADECE DIŞ CİHAZ SİPARİŞİ VEREN E-İMZA SAHİPLERİ İÇİN BORÇ SORGULAMA VE ÖDEME EKRANI İÇİN ALTTAKİ LİNKE TIKLAYINIZ. (HAVALE - EFT - ELDEN ÖDEME VS. BU AŞAMADA GEÇERLİ DEĞİLDİR.)

https://sanalpos.kamusm.gov.tr/index.xhtml


Yeni başvuru veya Yenileme yapmak için Link: https://portal.kamusm.gov.tr/bp/ws.go


1- Elektronik İmza Kullanarak ya da e-onaylı Başvuru; ( Tarayıcı olarak İnternet Explorer veya Mozilla Firefox kullanınız, Google Chrome kullanmayınız.)

Yenileme İşlemini Kendi Elektronik İmzalarını kullanarak gerçekleştirecek Hekimlerimiz, herhangi bir Başvuru Formu göndermelerine gerek yoktur. Aile Hekimleri Sadece 4. Maddede belirtilen hesap numaralarına belirtilen şekilde Elektronik İmza ücretini ödediğini gösterir Banka Dekontunu gaziantep.bilgiislem@saglik.gov.tr eposta adresine göndermeleri gerekmektedir.
Diğer tüm personel için görev yaptığı hastane/Birim/İlçe Sağlık/TSM vb. birimler tarafından resmi yazıyla Destek Hizmetleri Başkanlığı, Sağlık Bilgi Sistemleri Birimi'ne bildirilmesi gerekmektedir. Resmi yazıyla bildirilmeyen hiçbir başvuru onaylanmayacaktır. Hastanelerde görev yapan personelin kendi hastanelerinde bulunan e-imza birimi/personeli ile iletişime geçmesi gerekmektedir.

 

YENİLEME İŞLEMİNİ YAPAN ANCAK BELİRTİLEN BİRİME VE BELİRTİLDİĞİ ŞEKİLDE DEKONTU GÖNDERMEYEN AİLE HEKİMLERİNİN YA DA RESMİ YAZIYLA BİLDİRİLMEMİŞ DİĞER TÜM HEKİMLERİN/PERSONELİN SERTİFİKALARI ONAYLANMAYACAK OLUP E-İMZA BİTİŞ SÜRELERİ KENDİ SORUMLULUKLARINDA OLACAKTIR.


2- Elektronik İmza Kullanmadan Başvuru; 

Yenileme İşlemini Elektronik İmza kullanmadan gerçekleştirecek Aile Hekimlerimiz, Başvuru Formlarının çıktılarını mavi kalemle atılmış ıslak imzalı bir şekilde ve Elektronik İmza ücretini ödediğini gösterir Banka Dekontu ile birlikte TSM/İlçe Sağlık Müdürlüğü aracılığıyla ya da kendileri  Gaziantep İl Sağlık Müdürlüğü - Sağlık Bilgi Sistemleri Birimi’ne ulaştırmaları gerekmektedir.

Diğer tüm personel için Başvuru Formlarının çıktılarını mavi kalemle atılmış ıslak imzalı bir şekilde görev yaptığı hastane/Birim/İlçe Sağlık/TSM vb. birimler tarafından resmi yazıyla Destek Hizmetleri Başkanlığı, Sağlık Bilgi Sistemleri Birimi'ne bildirilmesi gerekmektedir. Resmi yazıyla bildirilmeyen ya da ıslak imzalı formu ulaşmayan hiçbir başvuru onaylanmayacaktır. Hastanelerde görev yapan personelin kendi hastanelerinde bulunan e-imza birimi/personeli ile iletişime geçmesi gerekmektedir.

 

3- Kayıp/Çalıntı/Donanım Arızası vb Durumlarda Başvuru; 

Öncelikle 444 5576 Nolu KamuSM Müşteri Hizmetleri Hattını arayarak mevcut sertifikanızı mutlaka iptal ettiriniz. Hastanelerde görev yapan personel haricinde e-imzası olanlar için Gaziantep İl Sağlık Müdürlüğü - Sağlık Bilgi Sistemleri Birimi'ne gelerek/Telefonla arayarak tekrar başvuru işlemlerinizi başlatınız.Hastanede görev yapan tüm e-imza kullanan hekimler/personel aktif görev yaptıkları hastanede bulunan e-imza birimi/personeli üzerinden başvuru yapması gerekmektedir. Ödeme işlemi bu maddede tüm hekimler için geçerli olup, Sağlık Müdürlüğünce işlemler başlatılmadan kesinlikle ödeme yapmayınız.

Hastanelerde görevi personelin e-imzalarının kayıp/çalıntı/arıza olması durumunda ilgili personelin hastanelerde e-imza işlerinden sorumlu birim/personel ile iletişime geçmesi gerekmektedir. 

Kayıp/Çalıntı/Donanım arızası gibi durumlarda ödemeler Sağlık Müdürlüğü Banka Hesabına değil ilgili ücret KamuSM hesabına, başvuru işlemlerinden sonra tarafınıza borç çıkartılarak gerçekleştirilecektir. ilgili Link https://sanalpos.kamusm.gov.tr/index.xhtml

Bu maddede yapılacak işlemler için Hekimin mutlaka "@saglik.gov.tr" uzantılı Email adresi olması zorunludur. İşlemlerinizin aksamaması için, eğer mail adresiniz yoksa buradan yeni bir mail temin ediniz, eğer şifresini bilmiyorsanız buradan şifre sıfırlama işlemini gerçekleştiriniz.


Ödeme Bilgileri: (3 Yıllık Nitelikli Elektronik Sertifika fiyatı için)

Ücret Bilgisi için tıklayınız. 

(Yenileme için: yalnızca 3 yıllık nitelikli elektronik sertifikanın fiyatı,
İlk başvuru için: 
3 yıllık nitelikli elektronik sertifikanın fiyatı + mini kart okuyucu fiyatı yatırılacaktır.)  

 

4- Banka Bilgisi (Yalnızca Aile Hekimleri İlk Başvuru/Yenileme):

Elektronik İmza Ücreti için Banka Bilgisi (Sadece Aile Hekimleri İçin Yeni Başvuru/Sertifika Yenileme)

ALICI ADI: İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ GAZİANTEP

BANKA ADI-ŞUBESİ: HALK BANKASI GAZİMUHTARPAŞA ŞUBESİ

IBAN NO: TR58 0001 2001 4280 0005 1000 32

AÇIKLAMA: AD-SOYAD-TC- NES 3 YILLIK BAŞVURUSU
 

*** Önemli: Banka Dekontunun Açıklama Kısmında Mutlaka "AD-SOYAD-TC-NES 3 YILLIK BAŞVURUSU" yazılması gerekmektedir. Bu şekilde yazılmayan ödemeler dikkate alınmayacaktır.

*** Elektronik İmza ücretini ödediğini gösterir Banka Dekontunu  gaziantep.bilgiislem@saglik.gov.tr eposta adresine göndermeleri gerekmektedir. 


*** ÖNEMLİ NOT: Süresi 1 aydan fazla kalan e-imzalar yenileme işlemi yapıldıktan sonra, TUBİTAK (KamuSM) tarafından e-imza sertifika bitimine 1 (bir) ay kaldığında gönderilmektedir. 1 aydan az kalan yenilemelerde ise başvuru formları (online ya da ıslak imzalı) TUBİTAK'a ulaştıktan sonra üretilip belirtilen adrese gönderilmektedir.

Tarafımızca onayı verilen yenileme veya ilk başvuru işlemleri sonrası e-imza kargo takip sürecini 444 55 76 nolu KamuSM müşteri hizmetlerinden öğrenebilirsiniz.

 

Bilgi İçin Telefon No;  Sağlık Bilgi Sistemleri Birimi: 0342 220 9614 Dahili: 1235

Not: Fiili görev yeri Gaziantep İl Sağlık Müdürlüğü ve Bağlı Sağlık Tesisleri olmayan personelin eimzaları kesinlikle onaylanmamaktadır.
Kadrosu Bakanlığımızda olan ancak geçici ya da kalıcı olarak Üniversite Hastaneleri ya da Özel Hastanelerde görevlendirilen personelin eimzalarını ücretlerini ödeyerek tarafımızdan ya da özel kurumlardan temin etmeleri gerekmektedir. 

Farklı bir ile tayin sebebiyle giden personelin eimza talep ve yenilemeleri gittikleri ilin Sağlık Müdürlüğü üzerinden yapılacaktır.